سیم کارت دوم گوشی را چطور فعال کنیم؟

سیم کارت دوم گوشی را چطور فعال کنیم؟

به گزارش تجهیزات جانبی، اگر کاربران دستگاهی دارند که قبل از شروع طرح رجیستری روشن بوده، می توانند به کمک فرایند افزودن دستگاه، آنرا تحت مالکیت قطعی سیمکارت خود درآورند و سپس فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت را برای آن انجام دهند.



به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، اگر دستگاه دوسیم کارته ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که قبل از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات های آن استفاده می کرده اید، در صورتیکه حالا در اسلات دوم، سیمکارت قرار دهید، پیامک اخطار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می شود.

برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه، لازم است فرایند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه بوده، انجام دهید؛ همینطور برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه تان بوده، این فرایند را انجام دهید، نه با هیچ سیمکارت دیگری.

برای افزودن دستگاه، در ابتدا لازم است به سامانه همتا متصل شوید. برای اتصال به سامانه همتا میتوان به سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir رجوع کرد، یا با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* و یا اپلیکشین همتا به سامانه همتا وارد شده و فرایند افزودن دستگاه را انجام داد. برای ثبت سیمکارت دوم با استفاده سایت اینترنتی، لازم است ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir رجوع کنید. برای ورود به سامانه میتوان از شماره سیمکارت بهره برد و یا این که ابتدا در سامانه ثبت نام کرده و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد.

در این مرحله شماره سیم کارتی که قبل از شروع طرح روی دستگاه بوده را وارد کرده و دکمه ورود را انتخاب کنید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید. بعد از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در قسمت مدیریت دستگاه ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید. در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خویش را وارد و گزینه ثبت را انتخاب کنید.



شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) بستگی دارد و روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری #۰۶#*، قابل رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید ۱۵ رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و...) استفاده گردد.



درصورتی که گوشی شما دوسیم کارته باشد، بعد از وارد کردن نخستین شناسه (IMEI)، سامانه به صورت خودکار مبحث را تشخیص داده و پیغامی در خصوص «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه تان را هم وارد کنید.

درصورتی که گوشی شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی شود و شما نمی توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه تان را به همتا اظهار کنید یا این که دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل کرده و مشکل را مطرح کنید.



چنانچه شناسه (IMEI)های اظهارشده، با سیم کارتی که هم اکنون در کارتابل آن هستید، قبل از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرایند به صورت موفقیت آمیز صورت خواهد گرفت. در ادامه، می توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه ها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI) های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده کنید.

افزودن دستگاه از راه کد دستوری #۷۷۷۷*

برای افزودن دستگاه از راه کد دستوری، ابتدا با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره گیری و دکمه تماس، را انتخاب کنید. در ادامه عدد در ارتباط با گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد کنید. در مرحله بعدی لازم است شناسه (IMEI) دستگاه خویش را وارد و گزینه ارسال را انتخاب کنید.



در صورتی که دستگاه شما دوسیم کارته باشد، بعد از وارد کردن نخستین شناسه (IMEI)، سامانه به صورت خودکار، مبحث را تشخیص داده و پیغامی در خصوص «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه تان را هم وارد کنید. سپس لازم است با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات واردشده را تائید کنید. اگر دستگاه تک سیمکارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی که دستگاه دوسیم کارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می شوند. در نهایت درصورتیکه شناسه (IMEI)های اظهار شده، با سیم کارتی که با آن #۷۷۷۷* را شماره گیری کرده بودید، قبل از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرایند به صورت موفقیت آمیز صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید

چطور بفهمیم چند سیمکارت به نام ماست؟



دستگاه های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیمکارت، شناسه (IMEI) دارند که روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری #۰۶#*، قابل رؤیت است. درصورتیکه دستگاه دوسیم کارته ای دارید که قبل از شروع طرح با سیمکارت خود از آن استفاده می کرده اید اما شناسه (IMEI) های درج شده روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره گیری #۰۶#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مبحث را مطرح کنید.

پیامک اخطار انتقال مالکیت برای دستگاههای دوسیم کارته

در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت تنها یک سیمکارت قرار دارد. درصورتی که دستگاه شما دوسیم کارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است باید توجه داشته باشید که بعد از انجام موفقیت آمیز فرایند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیمکارت قرار می گیرد؛ ازاین رو زمانی که در اسلات دوم سیم کارتی غیر از سیمکارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک اخطار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد.

همان طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیمکارت جدید در دستگاه، به دلیل خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیمکارت های خویش را درون دستگاه قرار داده، ازاین رو احتیاج به اقدام خاصی نیست.




1402/01/14
10:17:33
5.0 / 5
424
تگهای خبر: اپراتور , استاندارد , اینترنت , باتری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403