مرسدس بنز ترمز جدیدی را اختراع کرد

مرسدس بنز ترمز جدیدی را اختراع کرد

تجهیزات جانبی: شرکت خودروسازی مرسدس بنز یک سامانه ترمز جدید برای خودرو های الکتریکی اختراع کرده است.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، تقریباً تمام خودروی امروزی از ترمزهای دیسکی بهره می گیرد که شامل یک دیسک همراه با لنت های ترمز و قاب لنت(کالیپر) و بازوی کنترل در هر چرخ است.
کالیپر ترمز قسمتی از سیستم ترمز دیسکی است که در خیلی از خودرو ها، به ویژه در ترمزهای جلویی استفاده می شود. این کالیپرها دارای پیستون های ترمز هستند و وظیفه آنها متوقف کردن چرخ های خودرو با بوجودآوردن اصطکاک با دیسک(روتور) ترمز است. درون هر کالیپر، جفتی از صفحات فلزی قرار دارد که به عنوان لنت ترمز شناخته می شود.
راننده پدال ترمز را فشار می دهد و مایع هیدرولیک از خطوط لوله ترمز به داخل کالیپر رانده می شود، پیستون ها را منبسط می کند و لنت های ترمز را به سوی دیسک فشار می دهد، چرخش دیسک متصل به توپی را می کاهد و در نتیجه سرعت چرخ را می کاهد.
سیستم های دیگری مانند ترمزهای هوایی، ترمزهای نواری، روش فلینت استونز و غیره نیز وجود دارند که از شروع صنعت خودروسازی بوجود آمده اند. مفهوم کلی حدودا همیشه یکسان است؛ استفاده از اصطکاک برای کاهش سرعت.
به نقل از نیواطلس، حالا مرسدس بنز یک مفهوم قدیمی را با آن چه «ترمز از پیشرانه»(in-drive brakes) برای خودرو های الکتریکی می نامد، اختراع جدیدی ارائه کرده است.
این سیستم که در بخش مطالعه و توسعه این شرکت در سیندلفینگن آلمان توسعه می یابد، ترمزها را در آرایشی که بسیار شبیه به ترمز گیربکس عمل می کند، بطور مستقیم در پیشرانه ادغام می کند.
این سیستم شبیه به صفحه کلاچ است، اما خاصیت های منحصر به فرد خودرا دارد. ضمن این که هیچ کالیپری نیز وجود ندارد و در عوض، یک لنت ترمز دایره ای که مستقیماً به شفت خروجی موتور الکتریکی متصل است روی یک حلقه ثابت خنک شونده با آب فشار داده می شود که همگی در یک سیستم بسته قرار دارند.
بگفته مرسدس، این سیستم «ترمز از پیشرانه» در طول عمر خودرو نیاز به سرویس ندارد و بطور بالقوه هزاران دلاری را که بطور معمول برای تعمیر و تعویض سیستم ترمز هزینه می شود، صرفه جویی می کند. حتی بقایای لنت و گرد و غبار در یک محفظه داخلی کوچک جمع می شود که نیاز به تخلیه ندارد.
بقایای سیستم ترمز خصوصاً در مناطق شهری با ترافیک زیاد، یکی از عوامل اصلی آلودگی است.


موتورهای خودرو های برقی ذاتاً هنگام رها شدن پدال گاز به عنوان یک ترمز عمل می کنند، برای اینکه این قابلیت را دارند که برق را باردیگر به باتری ها بازگردانند و سرعت خودرو را در این پروسه کاهش دهند. با این وجود، هنوز یک سیستم ترمز واقعی مورد نیاز است.
سیستم «ترمز از پیشرانه» هنوز درحال آزمایش است و مرسدس معتقد می باشد که استهلاک ترمز وجود ندارد، چونکه این سیستم با آب خنک می شود.
با توجه به این که سیستم «ترمز از پیشرانه» تمام قطعات را از چرخ ها دور می کند، وزن خودرو به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند و موجب می شود خودرو هم کنترل بهتری داشته باشد و هم تجربه سواری را بهبود بخشد. همین طور می توان چرخ ها را بدون وجود سیستم ترمز در هر چرخ، از نظر آیرودینامیکی کارآمدتر ساخت.
سیستم ترمزی که نیاز به تعمیر و تعویض ندارد، سبب صرفه جویی در زمان و هزینه صاحب خودرو می شود. همین طور یکپارچه سازی اجزاء موجب صرفه جویی در هزینه تولید کنندگان و مواد لازم می شود و تأثیر کمتری بر روی کره زمین می گذارد.
در صورتیکه مرسدس بر روی طراحی مجدد سیستم های ترمز سنتی برای خودرو های الکتریکی خود تمرکز می کند، سایر شرکتها درحال بازبینی در کل معماری خودرو های الکتریکی هستند. به عنوان مثال شرکت REE با جابجایی همه چیز از زیر کاپوت به پشت چرخ ها، رویکرد جالبی را در پیش گرفته است. در این سیستم، موتورها، پیشرانه، فرمان، سیستم تعلیق و ترمزها همگی در پشت چرخ ها قرار گرفته اند و یک پلت فرم ماژولار را ایجاد می کنند که می توان روی آن هر چیزی را ساخت، از کامیون های مخصوص تحویل بسته ها گرفته تا خودرو های اسپرت و حتی ون های کمپر.
این که آیا ترمزهای جدید مرسدس بنز به استانداردی نوین تبدیل می شوند یا به عنوان یک ارتقای درجه یک برای خریداران ثروتمند خودرو های برقی لوکس درنظر گرفته می شوند را تنها زمان مشخص خواهدنمود.


1403/09/09
11:05:06
5.0 / 5
48
تگهای خبر: استاندارد , باتری , تجربه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403