نخستین موتور توربین هیدروژن مایع جهان با موفقیت آزمایش شد

نخستین موتور توربین هیدروژن مایع جهان با موفقیت آزمایش شد

به گزارش تجهیزات جانبی، نخستین موتور توربین با سوخت هیدروژن مایع توانست از آزمایش جدید خود سربلند بیرون بیاید و برای صنعت هوانوردی امیدبخش باشد.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، صنعت هوانوردی مدت هاست که در تعقیب بی وقفه پیشرفت فناوری، کارآیی و پایداری نیروی محرکه بوده است. شرکتهای فرانسوی «توربوتک»(Turbotech)، «سافران»(Safran) و «ایر لیکوئید»(Air Liquide) با یکدیگر همکاری کرده اند تا امکان استفاده از هیدروژن مایع را برای تأمین انرژی موتور توربین تایید کنند.
به نقل از نیو اطلس، توربوتک و سافران نزدیک به یک سال پیش با موفقیت یک موتور توربوپراپ کوچک TP-R90 را که برای هواپیماهای دو تا هفت نفره طراحی شده بود، با استفاده از گاز هیدروژن آزمایش کردند. این کار بخشی از پروژه «BeautHyFuel» بود که با همکاری شرکتهای هوانوردی به منظور کشف امکان استفاده از هیدروژن برای هوانوردی سبک صورت می گیرد.
حالا توربوتک، سافران و ایر لیکوئید، موتور توربین با سوخت هیدروژن مایع را با موفقیت آزمایش کرده اند. این اولین باری است که از این نوع سوخت در موتورهای توربین طراحی شده برای صنعت هوانوردی سبک استفاده می شود.
این همکاری با استفاده از حوزه تخصصی هر شرکت صورت می گیرد. توربوتک در فناوری های توربین سبک فوق العاده کارآمد متخصص است، سافران دارای تجربه گسترده ای در سیستم های محرکه و طراحی سیستم سوخت رسانی است و ایر لیکوئید بر ذخیره سازی و مدیریت هیدروژن تمرکز دارد.
«دامین فووه»(Damien Fauvet)، مدیرعامل توربوتک اظهار داشت: این یک گام بزرگ در انتقال به نیروی محرکه کاملا کربن زدایی شده هواپیماست که بمحض تولید انبوه هیدروژن سبز در جهان آماده پرواز خواهد بود.
«خاویر تراورساک»(Xavier Traversac)، معاون بخش فناوری های پیشرفته ایر لیکوئید، اظهار داشت: ما مفتخریم که بعنوان یک متخصص شناخته شده در فناوری های هیدروژن در این پروژه مشارکت داریم. هیدروژن یکی از عناصر کلیدی در انتقال انرژی است و این موفقیت یک گام دیگر به سمت پرواز با کربن کم خواهد بود.
«پیر آلن لمبرت»(Pierre-Alain Lambert)، معاون بخش برنامه های هیدروژن سافران اظهار داشت: ما با اتصال فناوری خود به سیستم ذخیره سازی برودتی ایر لیکوئید که انرژی مورد نیاز را برای هواپیما فراهم می آورد، نشان داده ایم که به کارگیری یک چاره کامل با انتشار کربن صفر در پرواز امکانپذیر است و میتوان آنرا مستقیما در هواپیماهای سبک ادغام کرد.


1403/10/27
12:05:08
5.0 / 5
21
تگهای خبر: تجربه , سیستم , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403