آذری جهرمی در نامه ای به رئیس جمهوری اعلام كرد:
خدمت مالیات بر نقل وانتقال املاك الكترونیكی شد
به گزارش تجهیزات جانبی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه ای به رئیس جمهوری از تحقق سومین محور از محورهای ده گانه دولت الكترونیكی از راه الكترونیكی شدن خدمت مالیات بر نقل و انتقال املاك اطلاع داد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بخشی از نامه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به حسن روحانی رئیس جمهوری آمده است: پیرو ابلاغیه های حضرت عالی در مورد محورهای ده گانهی دولت الکترونیکی به وزرای محترم، مصوبات کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی و تأکیدات و پیگیری شما در هیئت محترم وزیران، به استحضار می رساند که یکی از خدمات مذکور در ابلاغیه ها برای عرضه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری به هم وطنان با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سرانجام رسید، همینطور دولت باهدف حذف مراجعات حضوری و مکرر و حذف کاغذ اقداماتی را انجام داده است.
وی در ادامه با اشاره به نتایج اقدامات تازه تاکید کرد: خدمت مالیات بر نقل وانتقال املاک با حدود یک میلیون نقل وانتقال سالانه که در دریافت برگ پرداخت مالیات نقل وانتقال برای مراجعان معطلی بین چند روز تا بیشتر از یک ماه را به همراه داشت، به چند دقیقه برای املاک مسکونی کاهش پیدا کرد. این در شرایطی است که پیش از این فرایند مذکور نیازمند رفتن به دفترخانه و گرفتن نامه استعلام از مالیاتی و رفتن به ادارات مالیاتی و پیگیری برای تعیین مالیات و طی فرآیند پرداخت، رجوع برای دریافت برگ پرداخت مالیات برای دفترخانه و سپس رفتن به دفاتر اسناد رسمی و اقدام برای نقل وانتقال بود.
وزیر ارتباطات افزود: الکترونیکی کردن این خدمت و تعامل پذیری بین دستگاهی، عملاً منجر به کاهش مراجعات و پیگیری های مکرر مردم به دوایر مالیاتی و ثبت اسناد شد و مردم در همان دفترخانه اسناد رسمی و در هنگام تنظیم سند با استعلام الکترونیکی مالیات نقل وانتقال در دفترخانه و پرداخت الکترونیکی آن، بدون هیچ گونه رفتن به پیشخوان های مالیاتی، مالیات نقل وانتقال خویش را پرداخت کرده و کار ثبتی خویش را راحتتر به انجام می رسانند.
«محمدجواد آذری جهرمی» با تاکید بر اینکه «این خدمت ازجمله دستاوردهای دولت الکترونیکی برای تسهیل امور شهروندان و افزایش رضایت عمومی بوده است» نوشت: از آغاز راه اندازی و بعد از طی مراحل پیاده سازی و آزمون در چند دفتر ثبت اسناد، از ۱۲۶ هزار استعلام مالیات نقل وانتقال از آغاز سال تاکنون، بیشتر از 40 هزار استعلام از سراسر کشور به صورت الکترونیکی صادرشده و امید است با فراگیر شدن این سرویس در سطح کشور شاهد حذف کامل مراجعات مردم به سازمان امور مالیاتی برای دریافت این خدمت باشیم.
وزیر ارتباطات در این نامه آورده است: ضمن تشکر از رئیس محترم قوه قضاییه، وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون دفاتر اسناد رسمی که با کار مشترک با سازمان امور مالیاتی این خدمت را به نتیجه رساندند، امید است با حمایت حضرت عالی و همراهی سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی تمامی محورهای ده گانهی الکترونیکی شدن خدمات بخصوص خدمات بسیار مهم سازمان امور مالیاتی در بازه زمانی مشخص شده به سرانجام برسد.
منبع: تجهیزات جانبی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب