عینک هوشمند فیسبوک رونمایی گردید

عینک هوشمند فیسبوک رونمایی گردید

تجهیزات جانبی: شرکت فیسبوک با هدف عرضه عینکهای حقیقت مجازی، اولین عینک هوشمند خویش را رونمایی نمود.



به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، این عینک که با همکاری شرکت اسیلور لوکساتیکا – مالک ری بن – ساخته شده است، به کسانی که آنرا به چشم می زنند اجازه می دهد به آهنگ گوش کرده، تماس بگیرند، عکس گرفته و ویدئوهای کوتاه ضبط کرده و آنرا با استفاده از یک اپلیکیشن همراه در سرویسهای فیسبوک به اشتراک گذارند. فیسبوک اعلام نمود این مدل عینک که "ری بن استوریز" نام دارد با قیمتی که از ۲۹۹ دلار آغاز می شود، عرضه خواهد شد.

این غول شبکه اجتماعی که درآمد حدود ۸۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ را گزارش کرد، عمده درآمدش از محل تبلیغات است اما در حقیقت مجازی و افزوده سرمایه گذاری سنگینی انجام داده و سخت افزاری مانند هدست "اوکولوس وی آر" را ساخته و روی فناوریهای مچ بند برای پشتیبانی از عینکهای حقیقت افزوده کار می کند.



دانشمند ارشد فیسبوک سال قبل گفته بود این شرکت پنج تا ۱۰ سال با امکان عرضه عینک حقیقت مجازی واقعی به بازار فاصله دارد.

غولهای فناوری شامل آمازون، گوگل، مایکروسافت، اپل و اسنپ در کوشش برای ساخت محصولات عینک هوشمند هستند اما عرضه محصولاتی نظیر "گوگل گلس" نشان داد که فروش آنها به مصرف کنندگان به علت قیمت بالا و مسائل طراحی دشوار است.

اسنپ که عینک هوشمند خویش را در سال ۲۰۱۶ رونمایی نمود، سال جاری عینک حقیقت مجازی عرضه نمود اما این محصول فروشی نبوده و تنها در اختیار سازندگان حقیقت افزوده قرار گرفته است. ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ در سال ۲۰۱۹ اظهار نمود که انتظار داد یک دهه زمان ببرد تا مصرف کنندگان از عینک هوشمند حقیقت افزوده استقبال کنند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک به تازگی اعلام نمود این شرکت تیمی برای کار روی ساخت متاورس – فضای مجازی مشترکی که پیشبینی می کند جانشین اینترنت موبایل خواهد شد - تشکیل داده است.

زاکربرگ روز پنج شنبه در ویدیویی که در صفحه فیس بوکش ارسال کرد، اعلام نمود ما مدتهاست بر این باوریم که عینک بخش مهمی از ساخت پلت فرم رایانشی بعدی خواهد بود.

فیس بوک که در زمینه مدیریت دیتای کاربران هدف انتقاد قرار دارد، اعلام نمود به رسانه ای که توسط مشتریان عینک هوشمند این شرکت استفاده می شوند بدون رضایت آنها دسترسی نخواهد داشت. این شرکت همینطور اعلام نمود از محتوای تصاویر یا ویدئوهای ضبط شده با استفاده از این عینک که در اپلیکیشن "فیس بوک ویو" ذخیره می شود، برای تبلیغات شخصی سازی شده استفاده نمی کند و این عینک یک تجربه بدون تبلیغ خواهد بود.

این عینک شامل یک دستیار مجازی اختیاری است و تصاویر و ویدئوها می تواند بدون استفاده از دست و از راه فرمان صوتی ضبط شوند. فیسبوک اعلام نمود یک چراغ LED در عینک زمانی که دوربین روشن می شود را نشان داده است تا سایر افراد آگاه شوند صاحب عینک هوشمند درحال گرفتن عکس یا ویدیو است.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت دستورالعملی را درباره نحوه استفاده مسئولانه از این عینک منتشر کرد؛ بعنوان مثال عینک باید در فضای خصوصی خاموش شود و نباید برای اقدامات غیرقانونی مانند آزار یا به دست آوردن اطلاعات حساسی مانند پین کد استفاده گردد.





منبع:

1400/06/20
11:59:52
5.0 / 5
808
تگهای خبر: اینترنت , تجربه , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403