تبلیغات سیاسی آنلاین در اروپا سخت تر می شود
به گزارش تجهیزات جانبی، اتحادیه اروپا قوانین جدیدی برای برچسب زنی واضح تبلیغات سیاسی در پلت فرم های اینترنتی را برای شرکتهای بزرگ فناوری عرضه خواهد نمود.
به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از رویترز، طبق این قوانین باید مشخص شود چه کسی، چه مقدار و برای کدام انتخابات هزینه آگهی پرداخت کرده است. کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران پارلمان این منطقه روز دوشنبه در رابطه با قوانین جدید آگهی های سیاسی به توافق رسیدند. این قوانین شبکه های اجتماعی مانند گوگل و متا پلتفرمز را وادار می کند شفافیت و مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند. شرکت هایی که قوانین جدید اتحادیه اروپا را نقض کنند با جریمه ای تا سقف ۶ درصد درآمد سالانه شأن روبرو می شوند. این قوانین شرکتهای کشور ثالث را از حمایت مالی تبلیغات سیاسی در اتحادیه اروپا ۳ ماه پیش از انتخابات یا رفراندوم منع و شامل ممنوعیت تبلیغاتی است که افراد را بر مبنای قومیت، مذهب یا گرایش جنسی معرفی می کند. ساندرو گزی یکی از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا در اینباره می گوید: قوانین جدید فعالیت عاملان خارجی برای انتشار اخبار جعلی و دخالت در فرایندهای آزادانه و دموکراتیک را سخت تر می کند. کشورها و قانونگذاران اتحادیه اروپا بعد از تکمیل جزئیات پیش نویس مقررات که سال قبل توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شده بود، به توافق رسیدند. تمام تبلیغات سیاسی آنلاین در یک مخزن تبلیغات آنلاین در دسترس خواهند بود. گزی همینطور در اینباره اظهار داشت: «ما محیط مساعدی را برای تبلیغات فراملی بموقع برای انتخابات بعدی پارلمان اروپا فراهم کردیم. پارلمان اروپا انتخاباتی را در ژوئن سال آینده برگزار خواهد نمود و خیلی از افراد نگران اطلاعات نادرست و دخالت خارجی در آستانه انتخابات هستند. قانون مذکور ۱۸ ماه بعد از اجرایی شدن در تمام منطقه اعمال می شوند. به عبارت دیگر قوانین مذکور در ۲۰۲۵ میلادی اجرایی می شوند. تا آن زمان، اقداماتی برای تنظیم مقررات بدون تبعیض تبلیغات سیاسی فرامرزی (از جمله برای احزاب سیاسی و گروههای سیاسی اروپایی) برای انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۲۴ میلادی اعمال خواهد شد.
منبع: تجهیزات جانبی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب