رئیس مركز ملی فضای مجازی:

انتخابات در امنیت کامل سایبری برگزار شد

انتخابات در امنیت کامل سایبری برگزار شد

به گزارش تجهیزات جانبی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تکیه بر این که انتخابات در امنیت کامل سایبری برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه امنیت سایبری در شش ماهه دوم سال قبل با حجم حملات سایبری برابر با سه سال قبل روبرو بودیم.



به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سیدمحمد امین آقامیری در مراسم رونمایی از سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و افتتاح مرکز عملیات امنیت وزارت امور اقتصادی و دارایی با تمجید از حضور پرشور مردم در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری و تبریک به دکتر پزشکیان، در مورد حفظ امنیت انتخابات اظهار داشت: با تلاش دو هفته ای مرکز ملی فضای مجازی و تجربیات برگزاری انتخابات اخیر خوشبختانه دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با امنیت کامل برگزار گردید.
وی ضمن اشاره به اهمیت تحول ساختار کشور و استفاده از فناوری های نوین اضافه کرد: در تمامی فرآیندها و ساختارها در کشور احتیاج به بازبینی داریم که یکی از چالش های این تحول وابستگی به شیوه های سنتی است و باید بتوانیم در سطح کلان آنرا برای بازدهی و سرعت بیشتر و خطا و هزینه کمتر ایجاد نماییم.
آقامیری با تکیه بر اهمیت ایجاد نظام فرایند و سامانه ها برای بازدهی بیشتر فعالیتهای داخل کشور خاطرنشان کرد: نظام حکمرانی داده برای آینده کشور خیلی مهم است که خوشبختانه تا چند ماه آینده استانداردهای آن مصوب خواهد شد تا در نظام حکمرانی داده بتوانیم از وضعیت فعلی تکثر سامانه ها، به نظم و استاندارد لازم برای ایجاد قابلیت تعامل رسیده و امنیت و نگهداری داده های مردم و کسب و کارها را حفظ نماییم.
وی با بیان اینکه یکپارچه سازی داده ها در دستگاه ها گام بعدی برای تحقق این مهم می باشد، تصریح کرد: برای توسعه اقتصاد دیجیتال که وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشتاز آن است، به محیطی امن در جامعه با تشکیل استاندارد و تبیین بودجه و نظارت بر آن، نیاز داریم و با عنایت به اهمیت کارکرد سکوها که امروزه بیشتر از سازمان ها در زندگی مردم نقش ایفا می کنند، باید زیرساخت های حیاتی مورد نیاز آنها در امنیت کامل تأمین شود که خوشبختانه دستگاههای مختلف همچون پلیس فتا اقدامات خوبی در این عرصه انجام داده اند.
دبیر شورایعالی فضای مجازی با اظهار امیدواری برای رسیدن به بلوغ و سطح لازم در این عرصه اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در حوزه اقتصاد دیجیتال برای تسریع در فعالیت ها، رفع تعارض میان دولت و کارآفرینان است که این مهم دو بخش دارد که یکی تعارض میان بخش دولتی و خصوصی و دیگری تعارض میان بخش خصوصی سنتی و بخش خصوصی جدید است.
وی اعلام نمود: حاکمیت باید با تنظیم گری، شرایط رقابت را فراهم آورد تا این تعارض رفع و مسیر توسعه هموار شود که البته این مهم به علت پیچیدگی، احتیاج به تدبیر و راهبری دارد. دکتر آقامیری ضمن اشاره به اهمیت حوزه امنیت در اقتصاد و افزایش سطح آگاهی جامعه اضافه کرد: در حوزه امنیت سایبری ما در شش ماهه دوم سال قبل با حجم حملات سایبری برابر با سه سال قبل روبرو بودیم که این حملات برخلاف اینکه کمترین سطح درگیری را دارد اما با بالاترین هزینه و پیچیدگی در زندگی مردم تاثیر بسیاری می گذارد که به جز چند مورد خوشبختانه صدها حمله دشمن در این شش ماه مهار گشت.
وی در انتها اظهار داشت: با توسعه سامانه های برخط برای عرضه خدمات به مردم، در کشور ما به سطح بالاتری از امنیت نیاز داریم که با بومی سازی و استانداردسازی در این عرصه می توانیم این مهم را محقق نماییم.
در پایان این مراسم، لوح یادبود رونمایی از سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و افتتاح مرکز عملیات امنیت وزارت امور اقتصادی و دارایی توسط دبیر شورایعالی فضای مجازی و وزیر امور اقتصادی و دارایی به امضا رسید.

1403/04/17
12:35:41
5.0 / 5
277
تگهای خبر: استاندارد , خدمات , فناوری , فناوری اطلاعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403