نخستین وسیله نقلیه ریلی هیدروژنی و برقی
به گزارش تجهیزات جانبی، نخستین وسیله نقلیه ریلی در نوع خود، نیروی پیشران هیدروژنی و نیروی باتری را برای عملیاتی بدون آلایندگی ترکیب می کند.
به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، شرکت استدلر(Stadler) سازنده وسایل نقلیه ریلی، اخیرا مدل RS ZERO خویش را معرفی کرده است، مدلی که دارای محرک هیدروژنی و باتری برای عملکرد بدون انتشار کربن دی اکسید است.
وسیله نقلیه RS ZERO نیروی هیدروژنی و الکتریکی را برای عملکردی بدون آلایندگی ترکیب می کند.
این مدل جدید که مقرر است جانشین رجیو-شاتل(Regio-Shuttle) شود، امکان انتخاب بین دو فناوری پیشران سازگار با محیط زیست، یعنی هیدروژن و باتری را عرضه می دهد.
رجیو شاتل برای ۲۸ سال یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه در حمل و نقل ریلی آلمان بوده است و الان حدود ۵۰۰ دستگاه از آن در سرتاسر آلمان و جمهوری چک درحال فعالیت است.
شرکت استدلر حالا این فناوری قابل اعتماد را با ترکیب سیستم های پیشران پیشرفته و سازگار با محیط زیست تقویت کرده است.
این شرکت می گوید هدف RS ZERO تعیین استانداردهایی برای حمل و نقل ریلی سازگار با محیط زیست و معرفی یک خصوصیت منحصر به فرد در این صنعت است.
راه حل بدون انتشار CO۲ برای خطوط راه آهن غیر برقی
در آلمان ۳۸ درصد خطوط راه آهن برقی نیستند و این رقم در سرتاسر اروپا به ۴۳ درصد می رسد. برای تقویت حمل و نقل ریلی هم خیلی از خطوط قدیمی و غیر برقی باید مورد بازسازی قرار گیرند. ترن RS ZERO با پیشران الکتریکی و هیدروژنی خود چاره ای برای عملکرد بدون انتشار CO۲ در این مسیرها عرضه می دهد.
پیتر اسپولر، رئیس هیئت مدیره شرکت استدلر می گوید: رجیو شاتل بخش مهمی از تاریخ ماست. ما آخرین نمونه آنرا ۱۱ سال پیش به مشتری تحویل دادیم. حالا من خوشحالم که فصل جدیدی را در این داستان با RS ZERO آغاز می نماییم که به ما امکان می دهد رهبری فناوری خویش را در زمینه فناوری های پیشران جایگزین گسترش دهیم.
قابل ذکر است که هر کدام از نمونه های این وسیله نقلیه جدید را میتوان متناسب با شرایط هر شبکه ریلی تنظیم کرد. مدل RS ZERO با طراحی سبک وزن و ۱۸ تنی خود برای خدمات مقرون به صرفه در مسیرهای فرعی با ترافیک کمتر مناسب می باشد.
دسترسی بالا و صندلی های زیاد برای مسافران
مدل RS ZERO در واحدهای یک واگنی و دو واگنی عرضه می شود که مابین ۷۰ تا ۱۵۰ مسافر را در خود جای می دهد. ضمن این که خصوصیت های اضافی شامل فضاهایی برای قرارگیری دوچرخه ها، صندلی های چرخدار و چمدان های حجیم و همینطور فضای استراحت، صندلی های استاندارد و خصوصی و سرویس بهداشتی در آن در نظر گرفته شده است.
علاوه بر این، این شرکت امیدوار است که RS ZERO آغاز دوره جدیدی در حمل و نقل ریلی منطقه ای باشد و شرکتهای حمل و نقل را با چاره پایدار خود برای سفرهای محلی به سمت آینده ای بدون انتشار کربن دی اکسید سوق دهد.
منبع: تجهیزات جانبی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب