یكی از مقامات ناسا مدعی شد

ناسا در ساخت زیردریایی غرق شده نقش نداشته است

ناسا در ساخت زیردریایی غرق شده نقش نداشته است

تجهیزات جانبی: به گزارش تجهیزات جانبی، یکی از مقامات ناسا در جلسه استماع با هیئت تحقیقات دریایی گارد ساحلی اظهار داشت که ناسا در ساخت زیردریایی «تایتان» شرکت «اوشن گیت» دخالتی نداشته است.


به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، بنظر می رسد ماجرای زیردریایی شکست خورده به انتها نرسیده است.
به نقل از فاکس نیوز، «استاکتون راش»(Stockton Rush)، مدیرعامل فقید شرکت «اوشن گیت»(OceanGate) مالک زیردریایی «تایتان»(Titan) ادعا کرده بود که بدنه فیبر کربنی زیردریایی با کمک ناسا و سازندگان فناوری های هوافضا تولید شده، اما یکی از مقامات ناسا در جلسه ای با هیئت تحقیقات دریایی گارد ساحلی اظهار داشت که این آژانس در روند ساخت دخالت چندانی نداشته است.
«جاستین جکسون»(Justin Jackson)، مهندس مواد ناسا اظهار داشت که این آژانس قصد داشت در ساخت و آزمایش بدنه فیبر کربن نقش داشته باشد، اما همه گیری بیماری کووید-۱۹ مانع از ایفای این نقش شد.
در حقیقت، ناسا با اوشن گیت درباره ی ساخت یک ماکت در مقیاس یک سوم زیردریایی تایتان مشورت کرد، نه زیردریایی واقعی که با پنج سرنشین هنگام رفتن به سمت بقایای کشتی «تایتانیک» غرق شد. زیردریایی تایتان در ساعات پایانی روز ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳ ناپدید شد و بعد از چهار روز عملیات جستجو و نجات، گارد ساحلی ایالات متحده اعلام نمود که در ۲۲ ژوئن بقایای آنرا پیدا کرده است و همه سرنشینان آن کشته شده اند.
جکسون در جلسه استماع روز پنجشنبه با هیئت تحقیقات دریایی گارد ساحلی پیرامون رابطه بین ناسا و اوشن گیت صحبت کرد و اظهار داشت که ناسا اجازه نمی دهد نام آن توسط شرکت اوشن گیت استفاده گردد.
همچنین، یکی از مقامات شرکت «بوئینگ»(Boeing) گفت« سفارش های ارائه شده توسط آن در ساخت زیردریایی نادیده گرفته شده بودند. بر طبق گزارش ها، شرکت بوئینگ در اوایل این پروسه در یک مطالعه امکان سنجی شرکت داشت که به بررسی استفاده از فیبر کربن برای بدنه تایتان و سنسورهای صوتی اوشن گیت در زیردریایی پرداخت.
«مارک نگلی»(Mark Negley)، مهندس مواد بوئینگ اظهار داشت: اوشن گیت سفارش های بوئینگ را درباره ی ضخامت بدنه و به کار بردن لایه های فیبر کربن برای داشتن بیشترین استواری نادیده گرفت.


مقامات گارد ساحلی در آغاز جلسه استماع گفتند که زیردریایی قبل از سفر به قعر دریا طبق رویه استاندارد مورد بازنگری قرار نگرفت.
«جان وینترز»(John Winters)، بازرس گارد ساحلی روز پنجشنبه شهادت داد راش با مقرراتی که به ادعای او نوآوری را خفه می کنند، مخالفت داشت؛ بااینکه هیچ گاه تلاش نکرد تا مقررات تعیین شده توسط گارد ساحلی را دور بزند.
همچنین، وینترز اظهار داشت که نمی داند آیا این شرکت به گارد ساحلی درباره ی ساخت تایتان اطلاع داده یا اینکه برای گرفتن راهنمایی با گارد ساحلی تماس داشته است. وی ادامه داد: ما متوجه نشدیم که زیردریایی با چه استانداردهایی تولید شده و چه کسی آنرا ساخته است. درباره ی هیچ کدام از این موضوعات صحبت نشد و فقط می گفتیم ما یک زیردریایی داریم که برای پیمودن ۴۰۰۰ متر خوب است.
انتظار می رود شاهدان بیشتری در جلسه که تا امروز هم ادامه دارد، شهادت بدهند.




منبع:

1403/07/09
09:46:49
5.0 / 5
262
تگهای خبر: استاندارد , شركت , فناوری , نوآوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403