چهارمین گزارش پایداری ایرانسل منتشر گردید
به گزارش تجهیزات جانبی، ایرانسل گزارش پایداری سال ۱۴۰۲ خویش را منتشر نمود.
به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از روابط عمومی ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تنها بازیگر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است که برای چهارمین سال متوالی، به منظور بررسی و ارزیابی جامع عملکرد سازمان، گزارش پایداری خویش را منتشر نموده است. ایرانسل تلاش می کند تا در این گزارش به تأثیرات اجتماعی و محیط زیستی عملکرد خود و ارزش های اقتصادی ناشی از آن، با رعایت اصول حاکمیت شرکتی بپردازد. این گزارش تلاش دارد با نگاهی همه جانبه، دقیق و متناسب با استانداردهای روز پایداری در صنعت فاوا، اطلاعاتی را از عملکرد سازمان، با رویکرد پایداری، در بازه زمانی اول فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲، به مشترکان، سایر ذی نفعان و علاقه مندان عرضه نماید. ایرانسل با انتشار گزارش پایداری، به شکل داوطلبانه، اطلاعات لازم برای ارزیابی کمی و کیفی عملکردش در زمینه پایداری در کسب و کار را به صورتی سنجش پذیر، در اختیار ذی نفعان قرار می دهد. در چهارمین گزارش پایداری ایرانسل، به موضوع هایی همچون «موضوعات اساسی پایداری»، «مدیریت تعامل با ذی نفعان»، «انتشار امواج الکترومغناطیسی»، «فراگیری شبکه»، «رفتار مسئولانه با مشترکان»، «اپراتور هوشمند»، «سرمایه انسانی»، «پروژه های سرمایه گذاری اجتماعی-CSI»، «محیط زیست» و «شکاف دیجیتال» پرداخته شده است. دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت ابتدایی گزارش، ضمن اشاره به تاثیر گسترده خدمات ایرانسل در دسترسی بهتر مردم نقاط مختلف ایران به فناوری های ارتباطی مدرن و کاهش شکاف دیجیتال گفته است: «مسیری که ایرانسل در این سال ها، برای نوآوری، خدمت به مردم و توسعه ایران پیموده است، مسئولیت پیگیری و بهبود شاخصهای به هم آمیخته اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطیِ پایداری در کسب و کار را برای ما دوچندان می کند.» در این یادداشت مدیرعامل ایرانسل، تصریح کرده است: «شناسایی، برنامه های بهبود و البته گزارش ابعاد مختلف ESG در لایه های مختلف کسب و کار، به شکل داوطلبانه و برای نخستین بار در ایران، بازتاب تعهد و مسئولیت پذیری شرکت ایرانسل در این راه است. مسیری که توسعه فناوری های ارتباطی و دیجیتال در همه ابعاد، از ارکان اساسی و ضروری آن است.» مدیرعامل ایرانسل در قسمت دیگری از یادداشت ابتدایی چهارمین گزارش پایداری، ضمن اشاره به تلاشهای این اپراتور برای کاهش شکاف دیجیتال گفته است: «تعهد عمیق ایرانسل به کاهش شکاف دیجیتال و فراگیری ارتباطات مدرن، در رشد و شکوفایی اقتصاد دیجیتال و در نهایت کاهش محرومیت نقش بسزایی دارد.» او همینطور با برشمردن رویکرد کلی ایرانسل در حوزه های «اقتصادی» و «اجتماعی»، نگاه ایرانسل به مسائل «محیط زیستی» را هم تشریح کرده است: «معضلات بزرگی مانند فرونشست زمین، آلودگی آب و هوا، بحران پسماند، انقراض گونه های جانوری و گیاهی در کنار وقایع شدید آب وهوایی مانند سیل و خشکسالی، به شکل مستقیم و غیرمستقیم، نه تنها بر نسل های آینده، بلکه بر معیشت و سلامت میلیونها ایرانی امروز، بخصوص اقشار ضعیف، اثرات جبران ناپذیری می گذارد. این مسائل، علاوه بر شهروندان و حاکمیت، نیازمند توجه ویژه بنگاه های اقتصادی به پایداری در لایه های مختلف مدیریت و چرخه عمر محصولات و خدمات است. ایرانسل هم در جایگاه شهروند شرکتیِ مسئول، در تلاش است تا ضمن کاهش آثار زیست محیطی عملیات خود، از شیوه های پایدار در سرمایه گذاری و مدیریت برنامه های خود حمایت کند.» ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همواره می کوشد با تسهیل و گسترش دسترسی به امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در راه تحقق توسعه پایدار ایران قدم بردارد. عرضه اطلاعات کلان و مهم شرکت از راه «گزارش پایداری»، می تواند نمایی کلی از عملکرد اجتماعی و زیست محیطی و فعالیتهای ایرانسل در راه توسعه پایدار را به ذی نفعان عرضه نماید. این اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیست محیطی، اجتماعی و هم کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل چشم ذی نفعان سازمان قرار می دهد. بر همین اساس، گزارش پایداری، نگاهی جامع به اهداف کلان، رویکردها و عملکرد ایرانسل از منظر اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مترتب بر آن است. «گزارش پایداری»، نسل پیشرفته گزارش های بنگاه های اقتصادی دنیا است که ابزاری جامع را جهت بررسی و ارزیابی عملکرد سازمان و اثرات آن بر جامعه و محیط زیست، فراهم می آورد. اطلاعات این گزارش، تصویری کلان از ماهیت و میزان خلق ارزش اقتصادی-اجتماعی و همینطور کیفیت حاکمیت شرکتی را به ذی نفعان سازمان عرضه می دهد. این گزارش در پنج سرفصل، شامل «پایداری در ایرانسل»، «حاکمیت شرکتی»، «جامعه»، «محیط زیست» و «اقتصاد»، تدوین و عرضه شده است. متن کامل گزارش پایداری ایرانسل ۱۴۰۲ و هم سالهای گذشته ایرانسل، اینجا در دسترس علاقمندان است. ایرانسل از صاحب نظران و فعالان کسب و کار بخصوص در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، دعوت می کند با مطالعه این گزارش و عرضه بازخورد، به حفظ و تقویت نکات مثبت عملکرد و بهبود نقصهای موجود، یاری رسانند و دیدگاه خویش را از راه ایمیل sustainability@mtnirancell.ir به اشتراک بگذارند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب