۳ و چهار دهم برابر شدن ارزش معاملات الكترونیكی با انتشار كرونا
به گزارش تجهیزات جانبی به قول رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیكی، شیوع كرونا در اسفندماه گذشته باعث ۳.۴ برابر شدن ارزش معاملات الكترونیكی در مقایسه با اسفندماه ۱۳۹۷ شده است.
به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، در زمان شیوع ویروس کرونا، فرصتی برای توسعه فعالیتهای الکترونیکی به وجود آمد. بهبود زیرساخت ها، افزایش خدمات غیرحضوری و آشنایی مردم با این فضا در ماه های گذشته با سرعت بالایی شکل گرفت و حتی زمینه ساز تحولاتی بزرگ شد.
متوسط مبلغ هر خرید الکترونیکی ۲۷۹ هزار تومان است و این متوسط خرید افزایش ۴۹ درصدی پارسال نسبت به سال پیش از آن داشته است. تعداد وبسایت های تجارت الکترونیکی پارسال ۳۰۰ هزار عدد بوده که رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است.
در این راستا به نقل از فدراسیون فاوا، علی رهبری -رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی- از رشد ۳۶ درصدی معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ اطلاع داد و اظهار داشت: تعداد معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ به ۱.۵ میلیارد عدد رسید.
رهبری با بیان اینکه ۲۱ درصد از وبسایت های تجارت الکترونیکی پارسال دارای ای نماد بوده اند، اظهار داشت: در این عرصه رشد ۱۷ درصدی را در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ شاهد بودیم که سهم شاغلان تجارت الکترونیکی از کل شاغلان ۱۱ درصد در سال ۱۳۹۸ است و این میزان رشد ۸۳ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۷ داشته و حدود ۵۰ درصد از صاحبان کسب وکارهای الکترونیکی در گروه سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال قرار دارند.
۳.۴ برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی در اسفند ۱۳۹۸ در مقایسه با اسفند ۱۳۹۷
بعضی از آمار عرضه شده در این گزارش از آن حکایت می کند که معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد ۳۶ درصدی داشته است، تعداد معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ به ۱.۵ میلیارد عدد رسید، وبسایت های تجارت الکترونیکی ۳۰۰ هزار بوده که رشدی ۱۱ درصدی دارد، ۲۱ درصد از وبسایت های تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ دارای ای نماد بوده اند.
سهم شاغلان تجارت الکترونیکی از کل شاغلان ۱۱ درصد در سال ۱۳۹۸ است، بانوان سهم ۱۵ درصدی از صاحبان کسب وکارهای الکترونیکی را به خود اختصاص داده اند، همینطور شیوع کرونا در اسفندماه گذشته باعث ۳.۴ برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی در مقایسه با اسفندماه ۱۳۹۷ شده است.
به قول رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بانوان سهم ۱۵ درصدی از صاحبان کسب وکارهای الکترونیکی را به خود اختصاص دادند. محدودیت های ناشی از انتشار کرونا باعث تمایل دوچندان مردم به خرید غیرحضوری شده و تجارت الکترونیکی را یک لزوم برای کاهش آثار منفی کرونا و یک فرصت برای کاهش تبعات اقتصادی آن تبدیل نموده است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب