در سال گذشته

بیشترین شکایت کاربران از کدام بخش بود؟

بیشترین شکایت کاربران از کدام بخش بود؟

به گزارش تجهیزات جانبی، مدیرکل محافظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اعلام نمود: پارسال ۱۹۸ هزار و ۱۵ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) درج شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، حدود ۸ درصد افزایش داشته است.



به گزارش تجهیزات جانبی به نقل از ایسنا، پیمان قره داغی-مدیرکل محافظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات ارتباطات- ضمن اشاره به این که بیشترین شکایات در سال ۱۴۰۱ مربوطه به خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده ها می شود، اظهار نمود: پارسال ۱۰۷ هزار و ۹۹۳ شکایات در مورد شرکت مخابرات ایران ثبت شده است، در حالیکه این آمار پارسال ۹۱ هزار ۸۰۱ شکایت شده که این رقم نشان دهنده رشد حدود ۱۷ درصدی شکایات در این حوزه می باشد.

وی استانهای تهران، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان را پنج استان با بیشترین معرفی و در ارتباط با مبحث شکایات پرتکرار بیان نمود: قطع ارتباط، عدم تأمین کابل سرقت شده، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم واگذاری خط تلفن ثابت ثبت نام شده، عدم جمع آوری سرویس و تاخیر در نصب و راه اندازی سرویس همچون شکایات پرتکرار حوزه خدمات تلفن ثابت هستند.

قره داغی ارائه خدمات تلفن همراه را دومین حوزه پر شکایت دانست و اظهار داشت: ۴۹ هزار و ۳۱۱ شکایت در سال ۱۴۰۱ از حوزه خدمات تلفن همراه ثبت شده است که سهم همراه اول از شکایات ثبت شده پارسال ۳۲ هزار و ۸۲۹ شکایت، سهم شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ۱۲ هزار و ۲۸۲ شکایت و سهم رایتل ۴ هزار و ۱۰۲ شکایت بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، همراه اول حدود ۱۰ درصد و رایتل حدود ۱۴ درصد افزایش و در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل حدود ۷ درصد کاهش داشته است.

وی قطعی سیمکارت، عدم آنتن دهی شبکه موبایل، عدم امکان ارسال و یا دریافت پیامک، عدم دسترسی به اینترنت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، دریافت پیامک تبلیغاتی، تخلیه سیمکارت و... را همچون شکایت های پر تکرار مردم در حوزه عرضه خدمات تلفن همراه دانست و اظهار داشت: استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز و فارس هم پنج استان پر شکایت در این عرصه هستند.

مدیرکل محافظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، ضمن اشاره به کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات، در سامانه ۱۹۵ اظهار داشت: میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در حوزه ارائه خدمات تلفن همراه از حدود بیش از۱۰ روز کاری در سال ۱۴۰۰ به ۷ روز کاری در سال ۱۴۰۱ کاسته شده است.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قره داغی اقدامات صورت گرفته توسط کمیته محافظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را دلیل کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایان دانست و اضافه کرد: پاسخگویی شبانه روزی به تماس مشترکان سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در مرکز تماس ۱۹۵ در سال ۱۴۰۱ با میانگین زمان انتظار ۲۴ ثانیه سبب رضایت بیشتر از ۸۵ درصدی تماس گیرندگان شده است. علاوه بر این، تولید درخت دانش برای بالغ بر۱۰ شکایات پر تکرار سامانه ۱۹۵، به منظور ثبت صحیح و دقیق شکایت توسط مشترکان، پیشگیری از اعمال سلیقه و ایجاد وحدت رویه میان رگولاتوری و دارندگان پروانه حوزه ICT در رسیدگی و پاسخگویی به شکایات سبب تسریع در این روند شده است.

وی برگزاری بیشتر از ۳۰ کمیته عالی محافظت از حقوق مصرف کننده با حضور نمایندگان دفتر بازرسی، نمایندگان ستاد و مناطق نه گانه سازمان برای تعیین تکلیف ۶۰۰ شکایت باز و رفع نشده ارجاعی از جانب مناطق نه گانه سازمان را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ دانست و اظهار داشت: ایجاد سامانه نظارت بر خط به مراکز تماس و پشتیبانی اپراتورهای ثابت و سیار و دریافت شاخصهای مهم مراکز تماس مانند سطح سرویس، تماسهای وروردی، تماسهای پاسخ داده شده، میانگین زمان انتظار، میانگین زمان مکالمه، میزان رضایت از پاسخگویی و... به منظور ارزیابی، نظارت و ارتقای کیفیت پاسخگویی مراکز تماس و پشتیبانی دارندگان پروانه انجام شده است.

مدیرکل محافظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری پایش و نظارت بر نحوه رسیدگی به شکایات پاسخ داده شده در سامانه ۱۹۵ از جانب مناطق نه گانه و اپراتورهای ثابت و سیار، را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ دانست و اظهار داشت: تمام این اقدامات به منظور بهبود وضعیت رسیدگی به شکایات و ارتقای سطح رضایتمندی و صیانت از حقوق مشترکان انجام شده است.

گفتنی است، سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵، با هدف افزایش رضایت مندی کاربران و رسیدگی به شکایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده دریافت شکایات کاربران در حوزه های تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان بوده و کاربران می توانند با رفتن به آدرس اینترنتی https: //۱۹۵.cra.ir و یا شماره گیری ۱۹۵ شکایات خویش را ثبت کنند.





منبع:

1402/01/26
15:00:55
5.0 / 5
433
تگهای خبر: اپراتور , اینترنت , تلفن همراه , تنظیم مقررات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
تجهیزات جانبی
93z.ir - مالکیت معنوی سایت تجهیزات جانبی متعلق به مالکین آن می باشد - 1397 تا 1403